fredag 8 oktober 2010

V 40

Förväntningar är härliga och spännande. För det mesta handlar det om positiva saker. Innan jag började min tjänst på Gripsholmsskolan förra året var ovissheten så stor att förväntningarna knappt fanns. Dels hade jag aldrig haft hand om 6-åringar förut. Inte heller visste jag hur en ny skola skulle dras igång.

Förväntningar kan också sätta en person i falsk trygghet. Inför detta läsår startade jag med höga förväntningar och förhoppningar om att fortsätta där förra läsåret slutade. Detta stötte på hinder då jag insåg att flytten till Viken innebar att starta om igen. Åtminstone rent praktiskt. Först nu har jag "landat" och anslutit till den verkliga situationen i arbetslivet.

Inför besöket på Grafikens hus och Picassoutställningen i veckan ökade förväntningarna monumentalt hos en av eleverna i klassen. Han utbrast av lycka "PICATCHU" och syftade på den gula Pokémonfiguren. Mer gemensamt än så har nog inte den spanske konstnären med den animerade superhjälten.

Jag hoppas ändå att utställningen blev positiv för eleven i fråga. Trots att förväntningarna kanske ändrades något...

Stort tack till Emils mamma Katrin som hade mikrobiologi med klassen i tisdags. Efter detta pass kommer händer definitivt att tvättas före lunch.


Gruppövning i måndags var att vända på mattan utan att nudda golvet. Jodå, det gick till sist!

Till sist en "hellsning" från ... rektorn?


Trevlig helg!
/Ken

1 kommentar:

  1. Ja, du gör ett kanonjobb Ken!
    (Vad kort Nina är och vad små händer hon verkar ha..;-)

    Hälsningar
    Ewa & Jonas Helander

    SvaraRadera