fredag 4 mars 2011

V 9

Hej!

Varje årstid har sitt. På lunchrasten i dag kom nederbörden i flytande form. Efter tre och en halv månads snö fick vi äntligen regn. Nu kändes det inte riktigt som det efterlängtade vårregnet jag trånat efter men allt tar sin tid. Efter det kalla regnet kommer säkert en istäckt skolgård, som sedan ersätts av en geggig lerpöl, som sedan ersätts av? Tja, sommarlov antar jag...

Klassen fick även de blicka framåt i tiden under fredagen. Var och en fick planerade sitt drömäventyr, allt enligt Renata Chlumskas mall. Det blev en hel del bra saker till sist. Tårtor som ska bakas, hundar på promenad utan koppel, tillverkning av kojor, kanotfärder mm. Nu får vi hålla tummarna och se hur det går med alla drömmar.

Utvecklingssamtalen är i full gång. Eleverna själva har förberett sig väl, det är mycket de vill visa upp för er under den korta halvtimmen.

Under nästa vecka kommer vi starta med en skrivuppgift i grupp som jag kallar "Cliffhanger". Jag skriver början på berättelsen, elever andra delen, jag tredje osv. Får bara hoppas att min fantasi räcker till.

Trevlig helg!
/Ken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar