torsdag 1 april 2010

Hej!

Avsaknaden av ett aprilskämt kan ibland ha större effekt än själva skämtet. För två år sedan sökte jag genom en totalt humorbefriad svensk dagstidning efter dagens skämt. Det närmsta jag fann var en artikel om att Sverige skulle en ny nationalarena i fotboll. Den skulle byggas bredvid Råsunda. Nåväl, tänkte jag. Tråkigt skämt, men å andra sidan så lyckades de inte lura mig i alla fall. Nu var det så att detta inte var ett andefattigt aprilskämt utan enbart en halvtrist nyhet. Tidningen lyckades alltså lura mig att lura mig själv. Om nu det fanns ett aprilskämt så var det väl dolt. Eller bara dyngtrist... För mig blev effekten som sagt större än om jag läst en notis angående "Rocko, den operaälskande pudeln".

Därför så innehåller denna blogg inget aprilskämt. Inte heller innehåller den något som skulle kunna antyda till någon form av visdom via en avsaknad av ett skämt heller. Så med andra ord så... Nåväl...

Vi stänger skolan under Påsklovet!!!! Håll era barn hemma!!!

Eller?

Trevlig påsk!
/Ken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar